Едва 8.1% от българските предприятия продават своя продукция и услуги онлайн. Само 5.2% от общия им оборот e от такъв тип търговия. Компаниите повече купуват, отколкото да продават онлайн.
Това сочат резултатите от изследването на Националния статистически институт (НСИ) на информационното общество, в частност електронната търговия, в родните предприятия през 2018 година. Според изследването само 8.1% от предприятията в България продават своите продукти и услуги онлайн. Според данните реализираният оборот на предприятията у нас от търговия онлайн за 2018 година възлиза на 5.2% от общия им оборот.
35.3% от всички родни предприятия използват платформи за електронна търговия като eBay, Amazon, Booking.com, eMAG, Alibaba и други, за да реализират продукцията си онлайн.
Най-активни при използването на електронна търговия са големите предприятия с 250 и повече заети лица. 28.5% от тези компании са направили покупки по интернет, а 15.4% от тях продават стоките или услугите си онлайн.
По-голямата част от предприятията, които продават стоките и услугите си по интернет, осъществяват онлайн продажби чрез собствен уебсайт, интернет магазин или уебприложение. Това важи за 86.5% от фирмите.
Увеличение през 2018 година се наблюдава в относителния дял на предприятията, осъществили покупки през интернет.
Онлайн търговците най-често правят продажби на физически лица (92.4%), но немалко предлагат своите продукти и услуги на други предприятия или на публични институции (62.8%), пишат още от НСИ.
През 2017 година 17% от фирмите са закупили стоки или услуги чрез уебсайт, уебприложения или съобщения от тип Електронен обмен на данни (EDI), което е с 4% повече в сравнение с предходната 2016 година.