Такааа. Да почнем от там, че аз не разбирам нищо от самолети, но от политическа гледна точка също смятам, че най-добре е да ги купим от Щатите. Нови, разбира се, не 40-годишните щайги, които ни пробутваха в началото. Нищо против СААБ, лично присъствах на демонстративните полети в Крумово преди няколко години и съм убедена, че и те произвеждат чудесни машини.
Просто такива сделки винаги са външна политика, това е.
Та, от самолети може да не разбирам, но все още мога да смятам.
Значи, Бахрейн купува 16 броя от съвсем същата модификация, каквато и ние, за 1,12 милиарда долара. Т.е. за 2, 066 милиарда лева или по около него 130 милиона лева на самолет.
За 1,8 милиарда лева ние купуваме само 8 самолета! При това парламентът махна тавана, т.е може и повече да похарчим.
Но дори и при сегашната сума, излизат ни по 225 милиона на парче.
Условията по двете сделки са практически еднакви - обучение, въоръжение и т.н.
Както и да го въртя и суча, нашите са 1,73 пъти по-скъпи, което значи, че някакви 40% от сделката са "комисионни".
И това - при оптимистично развитие на ситуацията, в която СААБ не ни съдят за нарушаване условията на търга!
Щото, тръгнат ли с рогата, ще ни опраскат едно 10% от сумата обезщетение като нищо.
Познавайки щедростта, с която правителството запушва устите на недоволните контрагенти с пачки от нашите данъци, обжалване няма да има и самолетите ще ни излязат златни, с по няколко диаманта на крилата.
Журналистката Весислава Танчева, Фейсбук