”От началото на годината има установени повече от 13 000 случая, в които водачи управляват след употреба на алкохол, около 4500 са случаите, в които собствениците управляват собствените си превозни средства. Характерното е, че в такива случаи служебно се прекратява регистрацията на автомобила. За управление на превозно средство след употреба на наркотици са установени 3000 случая”.
Това съобщи главният инспектор Илия Георгиев от Главна дирекция "Национална полиция".
По неговите думи сравнение с резултатите от миналата година за същия период има известно увеличение.
При отказ на водачите да дадат проби за алкохол или наркотици се предвиждат най-тежките наказания. При всички случаи се отнема свидетелството за правоспособност.
"Не можем да установяваме степента на въздействие на наркотика, който е приет. Защо са толкова много на брой? Защото Пътната полиция увеличи контрола над тези водачи", коментира Любка Маринова от Асоциация на пострадалите при катастрофи.
По нейните думи обаче може би не това е основната причина за катастрофите в страната ни. Тя обясни, че пътните полицаи са добре оборудвани с инструменти за установяване на нарушения, но с тях могат да работят само тези, които са преминали курс за това.
Пред Bulgaria ON AIR Руслан Баждеков от Института за пътна безопасност коментира, че проблемът е много сериозен. По неговите думи справянето с борбата за намаляването на жертви от инциденти и новите правила за пътна безопасност са много по-важни от детайлите, защото системата, която е изградена е архаична и има неясни отношения между институциите, отговарящи за пътната безопасност и нихилизъм на населението относно пътните знаци.