НОВИНИ


Шефовете на БДЖ виновни за трагедията с влака убиец

2 4918 08.11.2009
Шефовете на БДЖ виновни за трагедията с влака убиец
Aлександър Цветков

Трябва да бъде потърсена наказателна отговорност на ръководството на Български държавни железници (БДЖ) за пожара във влака София – Кардам, при който загинаха 9 души. Това обяви в ефира на БНР настоящият транспортен министър Александър Цветков



Според него вина имат хората от предишното управление на Министерство на транспорта, тъй като той вижда пряка връзка между скандалната сделка за продажбата на най-новите вагони на БДЖ и пожара във влака. И подчерта, че дори и след трагедията продължава да се оперира с изключително стари вагони.

Влаковата композиция София – Кардам била снабдена с вагони произведени през 1968 година, съобщи още Цветков. По-нови вагони, произведени през 1986 година са били продадени при скандална сделка без провеждането на търг с мотив “бърза амортизация”.

Цветков твърди, че фирмата “Оптима”, която била наемател на тези вагони, е имала интерес да ги купи. Сделката на БДЖ с фирмата “Арвекс” за доставки на вагони пък била нецелесъобразна, според транспортния министър.

„Когато продаваме вагоните, при това най-новите, ги даваме за цена за около 30 000 евро единият. Когато трябва да доставим вагони, става на много по-висока цена и това е т.нар. скандална сделка с „Арвекс”, която в момента е в прокуратурата. При тази сделка, освен че има нарушение и има и изместване на предмета на поръчката, тъй като се доставят вагони, а не се рециклират”, разясни Цветков. Пет от доставените вагони са от 1974 г., а за тях е платено по 550 000 евро.

Припомняме, че в момента в Плевенския окръжен съд тече съдебен процес срещу шафнерът на влака Георги Георгиев, зам.-директорът на БДЖ “Пътнически превози” Георги Иванов и началникът на влака Иванка Костадинова. Тримата подсъдими, категорично не се признават за виновни и отказат да дадват показания пред съда на този етап от съдебното следствие.

Съдът вероятно ще назначи допълнителна пожаро-техническа експертиза, тъй като част от вещите лица не са съгласни със заключенията, че пожарът във влака е предизвикан от гръмнала луминсцентна лампа. Според част от експертите се касае за немарливост от страна на персонала на влака и повреда в електрическото захранване.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама