НОВИНИ


Омбудсманът: Балансът граждани-банки е нарушен в полза на банките

0 4135 22.02.2019
Омбудсманът: Балансът граждани-банки е нарушен в полза на банките
Мая Манолова БГНЕС

Поела съм ангажимент към българските граждани нарушеният баланс между банки и потребители да бъде възстановен. Сега той е изцяло в полза на банките, кредитните институции, мобилните оператори.


Нарушават се и основни принципи на европейското законодателство, затова Европейската комисия започна наказателна процедура за липсата на адекватна защита на гражданите. Защо едностранно могат да променят лихвите, а при бързите кредити често срещана практика е потребителят да плаща за неща като бързо обслужване, които реално оскъпяват дълга. Това заяви омбудсманът Мая Манолова в предаването "Лице в лице" по Би Ти Ви.

 

Банките имат свръхправомощия, те разполагат и с привилегията при поискване на извлечение на сметки те да се снабдяват с изпълнителен лист, като се блокира веднага имуществото на длъжниците. Законодателството ни е по-толерантно към банките, добави тя.

 

България има двумесечен срок да отговори адекватно на ЕК. А глобите, които ни наложат, после ще плащат не правителството и парламентът, а гражданите. В понеделник ще представим промени в Гражданско-процесуален кодекс. Очаквам и представители на банките да присъстват на срещата, поканили сме. Ще предложим 4 нива на защита от неравноправни клаузи в договорите, каза още Манолова.

 

Партийните централи не гледат с добро око гражданите да им пренаредят листите - добави тя за един от спорните моменти в Изборния кодекс - преференциите. - Не мога да приема да се отнеме даденото вече право на гражданите освен за партии, да гласуват и за личности, посоочи Манолова.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама