Липсата на доверие в начина, по който се формират сметките, лошото отношение, лошото управление на тези дружества, основно на столичната топлофикация, водят до това, че хората масово се отказват реално да ползват парно, което повишава сметките на останалите потребители.
Така омбудсманът Мая Манолова коментира темата за топлофикациите пред БНТ.
По думите й от друга страна топлофикациите просто не могат да си събират задълженията. Липсата на реакция и от парламента, и от министъра на енергетиката, и най-вече от Столичния общински съвет, които отговарят за това столично дружество, това завърта порочния кръг, при който все повече хора са недоволни от Топлофикация, а сметките растат. Наистина не е нормално сградна инсталация да представлява 30 - 40 процента от сметките в България, каза още Манолова.
Възрастните хора тази година ще получат близо 20 000 ваучера на стойност 20 лв. и над 10 000 хранителни пакета. Това е равносметката до момента от тазгодишното издание на кампанията "Великден за всеки", организирана от омбудсмана Мая Манолова.
Кампанията за събиране на средства ще продължи до 7 май. До момента 25 000 българи са направили дарение.
Стотици доброволци са участвали в набирането на хранителни продукти, включили са се и 44 магазина в 14 града, съобщи в сутрешния блок на БНТ омбудсмана Мая Манолова.
Тя изрази надежда кампанията "Великден за всеки" да бъде продължена и от следващия омбудсман.