НОВИНИ


Потребителският съвет на ЧЕЗ обсъди стратегията на ЧЕЗ за киберсигурност

0 3677 19.05.2019
Потребителският съвет на ЧЕЗ обсъди стратегията на ЧЕЗ за киберсигурност
БГНЕС

Специално звено се грижи за защита на информацията в ЧЕЗ


Специална структура се грижи за информационната и киберсигурността в групата от компании на ЧЕЗ в България. Основната задача на екипа по киберсигурност е да гарантира, че мрежовата инфраструктура и информацията на дружествата от групата са защитени в съответствие с изискванията на националното и европейско законодателство чрез прилагане на доказано ефективни технически и организационни решения в областта на киберсигурността.

 

„Глобалната мрежа и взаимосвързаните информационни и комуникационни технологии са станали основни компоненти на съвременния живот, донесли са много нови възможности за човечеството, отворили са нови сфери на бизнес, променили са както трудовия, така и личния ни живот. Това ново пространство за онлайн комуникации, обаче, далеч не е анонимно и в никакъв случай не е безопасно.

 

Защитата на ЧЕЗ в киберпространството е изградена от три компонента: правила и процедури; технологии и хора“, разказа Петко Марков, мениджър информационни технологии и киберсигурност в ЧЕЗ ИКТ България, на заседание на Потребителския съвет към ЧЕЗ България.

 

С цел да се гарантира сигурността на мрежите и информацията всички служители на ЧЕЗ преминават през специално обучение по киберсигурност, в което се съдържат конкретни съвети и правила за повишаване на безопасността. Основните акценти от програмата бяха обсъдени с потребителските организации, които членуват в Потребителския съвет.

 

Потребителският съвет към ЧЕЗ в България създаден през 2013 г. като консултативен орган, който да анализира и разглежда практиките, касаещи крайните битови клиенти на електроенергия пазар. Негови членове са най-големите потребителски организации – Комисията за защита на потребителите, Българска национална асоциация „Активни потребители“, Федерация на потребителите в България, Независим съюз на потребителите в България, Европейски потребителски център и Български потребителски център. В нея членуват експертни организации и представители на научните среди и по един представител на лицензираните компании на ЧЕЗ в България – ЧЕЗ Разпределение и ЧЕЗ Електро.


10 ПРАВИЛА ЗА ПОВИШАВАНЕ НА КИБЕРСИГУРНОСТТА:

 

 Избирайте пароли дълги най-малко 8, препоръчително е те да бъдат 10 знака.
 Не използвайте имена на близките си, дати на годишнини или обикновена комбинация от букви и числа, телефонни номера, прякори, дата на раждане, ЕГН и т.н.
 Не съобщавайте на никой паролата си. Не я изпращайте по имейл и не я записвайте на лист, оставен до компютъра или залепен на монитора!
 За различните програми и сайтове използвайте различни пароли, за да защитите другите си профили, ако една парола е открадната.
 Добра идея е, когато създавате парола да използвате както главни, така и малки букви, да включите няколко цифри и също символи, когато системата, в която се регистрирате го позволява (символи като . , / ? ! # @ $ % ^ & * - + ; ” и т.н.).
 Никога не използвайте парола, която е същата, като потребителското име (username).
 Заразени (с вирус) програми често се разпространяват като нежелана поща.
 Ако не знаете от кого е емайлът, никога не сваляйте приложение и не кликвайте върху линкове.
 Специално внимание обръщайте на имейли, в които изпращач изисква да се регистрирате на някоя уеб страница и да актуализирате информация, напр. относно вашия профил. Не изтегляйте и не инсталирайте от интернет софтуер от неизвестен произход.
 Не слагайте в електронните писма поверителна/чувствителна информация, като напр. име за влизане или парола до системата. Електронната поща може да бъде прихваната/хакната от недоброжелател.



 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама