Расте броят на картините със съмнителна автентичност в изложбата „Модернизъм и авангард. Българската перспектива“ в столичната галерия „Структура“. Първоначално бе открито, че рисунка с подпис на Сирак Скитник (1883-1943) всъщност е създадена от френската художничка Малика Фавр и отпечатана на корицата на „Кама Сутра“, издание на „Пенгуин“. После се появиха и още…
От галерията съобщиха, че ще сформират експертен съвет, който да провери цялата представена колекция на Николай Неделчев; заявиха, че намират случая за злоумишлена провокация. И докато се събере комисията от специалисти, ентусиасти започнаха да проверяват доброволно останалите произведения в „Структура“. „Площад Славейков“ намери две – рисунка, представена като създадена от Гео Милев, всъщност е на немски експесионист – Ернст Лудвиг Кирхнер (1880-1938), предложена на търг на модерно изкуство в Кьолн през 2018 г. с предварителна оценка между 60 000 и 80 000 евро.
Ето още една, на която открихме оригинала:
Вдясно – дизайнерска рисунка на австрийския художник Коломан Мозер (1868 -1918), туш върху хартия, Виена. Вляво – българският вариант, приписан на Харалампи Тачев (1875-1944).