На един от плажовете бутилка вода от литър и половина е стигнала цена от 11 лева. На Слънчев бряг и други плажове цената на шезлонга е 40-50 та до 80 лева. Българите сравняват това с плажовете в Гърция и Турция и открито злорадстват по адрес на някои представители на туристическия бранш.
Въпреки опитите на експерти от министерството на туризма и някои хотелиери да прикрият апокалиптичната ситуация с незапомнен отлив на туристи, в социалните мрежи се разпространяват десетки снимки и видеоклипове, правени от малцината плажуващи, показващи реалната картина.
Празните плажове обаче не вълнуват българина, а напротив нашенците реагират с ирония и хумор. Почти всички коментират наглостта на плажните концесионери да събират от туристите по 4-50 лева за чадър и шезлонг, а покрай скъпото удоволствие да се печеш се припомнят и старите проблеми – бетонирането на Черноморието ни, системно лошото обслужване, кошмарната храна и фалшив алкохол, разорани дюни.
Хиляди потребители доволно пророкуват, че след масовия бойкот на туристите на родното Черноморие, най-сетне може да се стигне до фалити на нагли канцесионери и ресторантьори и в бъдеще ситуацията да започне да се нормализира.
Българският турист е лоялен към Гърция, защото знае какво ще получи там срещу парите си и какво е качеството. Докато у нас туризмът е на автопилот, а туристът е в неведение. Това заяви пред бТВ Константин Занков, главен експерт в Института за анализи и оценки в туризма.
До момента туризмът ни беше на автопилот, без концепция за равитие. А конкурентите ни се засилиха - намалиха данъчни ставки и цени докато ние все още чакаме", контрира обаче Занков.
Загубено е ценно време. Когато геополитическата ситуация ни помагаше, ние не се възползвахме. Имахме и европредседателство. Но определено не се възползвахме правилно. Никога не е късно да се поправим", посочи в заключение Занков.