Наложих си да гледам представянето на Кошлуков днес пред СЕМ. Там изглежда има някаква игра - при която определени членове на СЕМ задават въпроси, които позволяват на кандидата да ”разгърне” присъствието си.
Основният въпрос бе как ще се справят кандидатите с финансовата криза в медията. И естествено всички тръгнаха да тнърсят съкращаване на разходите и вдигане на приходите.
И тук е разковничето на модела Пеевски реализиран през Кошлуков. Според последният, БНТ трябва да освободи присъствието си от рекламния пазар - за да има повече рекламни приходи на Пеевската Нова ТВ и частните канали му канала. Пък за сметка на това, че няма да се конкурират с Пеевски за частни канали, държавата да увеличи бюджета!?
Ще закрие най-гледаните предавания на телевизията - Референдум и Стани богат - много били скъпи, въпреки че били най-рейтинговите - няма да прави усилия да продаде повече реклама /поради горните съображения/, а ще ги закрие. И какво ще пусне на тяхно място - от скука към сиво и още по-ниска гледаемост, което е равнозначно на смърт.
БНТ нямало да купува световното първенство по футбол - отново игра в полето на частните канали, на Пеевски. Мотото е скъпо ни е. Не Емил, въпросът е мениджърски как да се изкарат пари за публичната телевизия, а не да се дават възможности на частните канали да правят пари и рейтинг.
Но е ясно по въпросите и поведението на членовете на СЕМ, че Кошлуков е топ кандидатът. Той самият се държи като спечелил.
Илиян Василев, Фейсбук