Дигитален талон синя и зелена зона ще има в София. Това е решението на Столичният общински съвет, а Центърът за градска мобилност (ЦГМ) ще разработи тази идея.
Това се прави, за да се улеснят гражданите при плащане, които не са абонати на нито един от мобилните оператори. В момента, за да се изпрати SMS до 1302 или 1303, човек трябва да е клиент на един от тях. Шефът на ЦГМ Христиан Петров даде пример с чуждестранните гости, които посещават столицата със собствен автомобил или пък наемат такъв - те няма как да заплатят таксата чрез е-съобщение. В момента с SMS плащат 90% от хората, които ползват зоните за паркиране, а останалите 10% - с хартиен талон, показван числата от статистиката.
От ЦГМ съобщиха още, че са започнали подготовка за въвеждане на електронната система за таксуване в градския транспорт. Осем превозни средства от автопарка в столицата вече са оборудвани с камери и валидатори. Предстои това да се направи и в още 36 возила. След като заработи е-системата, на базата на анализи на получените данни ще се вземе окончателното решение за формата на плащане - дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са пътували в градския транспорт, или пък на изминало разстояние.