Ние не знаем какво се случва когато 19 г. си в праймтайма на най-гледаната телевизия като ”Шоуто на Слави”. Може би в един момент самият ти губиш реална представа какво трябва да бъде съдържанието, което хората очакват от теб и волю или неволю се чувстваш натоварен с някаква месианска мисия, водаческа.
Дори тогава, когато не е много сигурно, че хората я очакват от теб. Това казва пред ФАКТИ журналистът Георги Неделчев.
"Има нужда от вечерно развлекателно предаване и това, което е постигнал Слави Трифонов като продуцент не е малко. Преди 19 г. дори БНТ се опита да копира модела му, Иван и Андрей по Нова тв, Азис по ТВ2, но се видя, че бТВ с тяхната много стегната програмна схема и правила, върху които функционира целия им бизнес, успява да наложи продукта по начин, по който другите телевизии не могат. Еднакво вярно е, че той трудно ще бъде заменен от нещо адекватно, но също толкова вярно е, че той много друго ще намери среда, от която да извлича потенциал. Когато шоуто е изцяло в пределите на музиката или на актьорските изпълнение, мисля, че то няма аналог не само в България", каза Неделчев.
"И "Шоуто на Слави" и "Господари на ефира" са много скъпи предавания. В "Господарите" се осъществява мониторинг от десетки хора, за да се избере най-доброто съдържание. Това е като един Съвет за електронни медии (СЕМ). Така или иначе това, което се случва на телевизионния пазар е орязване на бюджетите и е дошло време предаванията да се задоволят с по-малко приходи. Може да се окаже, че това не е толкова малко хапче за преглъщане и винаги е по-лесно да обявиш, че някой те притиска.
Скандалът с репортера Димитър Върбанов също не може да се подмине току-така. Екипът направи всичко възможно с кризисен пиар да реагира, но при всички случаи без една ефирна ваканция това не може да бъде забравено лесно. И това повлия и то в разгара на проблема с фалшивите новини", каза още журналистът.
"Махането на тези предавания от ефира става в етап, когато все по-малко хора от мислещата част на обществото, залага на гледане на телевизия в реално време. Това е логичен процес: телевизиите имат все по-малко приходи, те, разбира се, никога няма да го признаят. Потенциалната публика на предаване като "Господари на ефира", купуваща стоки, тя вече е в интернет. Все повече хора решават да гледат едно предаване, когато те намерят за добре. "Ютюб" присъства върху всеки телевизор.
Продуценти с опит нека не ги мислим какво ще правят с финансите си и откъде ще вземат пари. Истината е, че предаване като "Господари на ефира" трябва да има, то ще намери своята публика, никой не може да го спре, просто ще функционира на друга бизнес основа", каза той.