Центърът за градска мобилност (ЦГМ) придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в “синя” и “зелена” зони в София и вече няма да работи с посредник. Реално тази сума е до 12 % от общите приходи от услугата. За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.
От общинското дружество съобщават, че придобиването на системата ще му позволи да намали и финансовите си разходи. До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича този септември. Центърът за градска мобилност обяви процедура за възлагане на обществена поръчка с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в „синя“ и „зелена“ зони чрез SMS-и, съобщава бТВ.
Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София, допълни БГНЕС.
До края на годината ЦГМ съобщава, че ще пусне и т. нар. „дигитален талон за паркиране“ през мобилни приложения.