НОВИНИ


Нено Димов обяснява за чумата, дивото къмпингуване и вноса на коли

4 4351 08.08.2019
Нено Димов обяснява за чумата, дивото къмпингуване и вноса на коли
Нено Димов БГНЕС

Дивото къмпингуване трябва да бъде регламентирано, защото отпадъците и отпадните води създават проблеми на общините по Черноморието. Това заяви в сутрешния блок на БНТ министърът на околната среда и водите Нено Димов.


"Намирането на баланса между бизнеса и околната среда е ключово важно, за да може да подобряваме нивото на живот", каза още той във връзка със Закона за устройството на Черноморското крайбрежие.

 

Димов допълни, че в по-голямата част от Черноморието няма общи устройствени планове и в това се корени голяма част от проблемите.

 

"Когато нямате общ устройствен план, всичко се решава по втория начин - може и корупционни практики да се създадат", коментира министърът.

 

"В кризисните райони с африканска чума по прасетата има дезинфекциозни участъци, защото транспортирането е най-сериозният начин за пренасяне на болестта", разкри Димов за ситуацията с африканската чума по свинете (АЧС).

 

"Басейновите дирекции и районните инспекции съгласуват местата за загробване на евтаназирани прасета заради африканската чума и над 60% от подадените места са отказани. Много внимателно се избират местата. Най-вече се гледа да не е в близост до санитарно-хранителни зони за питейни води, да няма високи подпочвени води и да не са в защитени територии.

 

Внимателно следим чрез басейновите дирекции и районните инспекции там, където се загробват тези животни, да има минимален риск. Има изисквания и по наредбите на Министерството на земеделието, храните и горите за това какво се слага като изолационен слой при загробването, което също се следи", каза още той.

Нено Димов коментира и темата с ограничението на вноса на дизелови автомобили в Европейския съюз.

 

Министърът смята, че една забрана за внос на стари автомобили е нарушаване на един от основните принципи на ЕС - за свободното движение на стоки. Затова още миналата година на Съвета на министрите Нено Димов е предложил темата да бъде решена на ниво Европейски съюз. Министър Димов каза, че е бил подкрепен от още 9 държави.

"Движението на колите от страните с по-висок БВП към тези с по-нисък БВП отваря нов двоен стандарт. Европа трябва да избягва двойните стандарти и да се бори със съществуващите, не да отваря нови", сподели той.

 

Димов уточни, че при обсъжданите ограничения става въпрос за пренасяне на автомобили от една европейска държава в друга, тези, които притежават по-стари дизелови автомобили ще могат да продължат да ги карат, ако покриват нормите за техническите прегледи.

 

"България има много мащабно финансиране, което успяхме да осигурим през ОП "Околна среда" за 10 общини, които са допустими да кандидатстват за електробуси, тролейбуси, трамваи. Стойността отива на 500 милиона лева инвестиция, която вече е отворена за кандидатстване. До края месец август общините трябва да предадат своите проектни предложения и някъде през есента, може би преди кампанията, ще се опитаме да сключим и договорите. Така че това е една много мащабна електрификация на градския транспорт, която ще смени от една страна старите износени превозни средства с нови, много по-модерни, много по-чисти."

 

"Освен чистият въздух, приоритет трябва да е и преодоляването на технологичното задминаване между Западна и Източна Европа. Това е включено в предложението му за създаване на европейски фонд за чиста мобилност. Този фонд започва с това да подпомага изграждането на инфраструктура, което е много важно. Той започва с това да подпомага електрификацията на градския транспорт. Но не забравяйте, че това, което правим през оперативната програма и евентуално този фонд, е, че развивайки градската инфраструктура, вие развивате инфраструктурата и за частните електромобили", заяви министърът на околната среда и водите.

 

"Девет града вече покриват нормите за фини прахови частици и са излезли от наказателната процедура", завърши Нено Димов.

 

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама