Парижкия меморандум представлява синхронизиран отговор на развитите морски държави след приемането на Конвенцията на ООН по морско право от 1982 г. Това каза адвокатът по морско право Владимир Владимиров по БНР. Припомняме ви, че България отпадна като собственик на морски флаг от всички списъци на Парижкия меморандум.
Този отговор е насочен към синхронизиране и уеднаквяване на технологичните, екологичните и условията за безопасност в международното търговско корабоплаване.
„Международните стандарти и императивните изисквания са въведени с редица конвенции на Международната морска организация и са задължителни както за собствениците на кораби, така и за държавата, под чийто флаг плава съответния кораб. Според Конвенцията от 1982 г. флагът изразява реалната връзка на една държава със съответния плавателен съд, като и вменява в задължение редица изисквания, свързани с безопасността, с трудовото и данъчното законодателство, с екологичните рискове“, отбеляза адвокат Владимиров.
Той допълни, че към септември 2008 г., когато влезе в сила приватизационният договор за Български морски флот, който странно защо е удивително секретен, България притежаваше около 137 кораба за международно плаване…В рамките на следващите 10 г. параходството бе приватизирано, но все пак държавата остана една трета собственик на плавателния състав и в момента е 30 процента собственик на параходство Български морски флот и като такава съответно има редица задължения заедно с частните собственици на компанията.
„Тъй като приватизационният договор не е въвел изискването, освен запазване на определен брой личен състав, на определен тонаж, да бъде спазено и определено количество кораби под български флаг. Резултатите от този пропуск, според мен, в момента събираме с факта, че България не е включена в нито един от списъците от Парижкия меморандум“, каза още Владимир Владимиров.