Фокусът за престъплението се прехвърля към лекарския екип, а това не е правилно. Важно е пациентът да се транспортира по най-бързия начин до болница, където има нужното оборудване. Лекарят трябва да е до пациента и да прави всичко възможно да запази жизнените му функции. Това каза по БТВ проф. Асен Балтов- шеф на „Пирогов“.
Грешката на колегата е точно в това. Не всички линейки са окомплектовани. Очаква се да се закупят 400 нови линейки, които са окомплектовани. Мястото на близките изобщо не е в линейките. Човекът е направил максимално възможното. Тук има мнение на пострадали и афектирали хора. Има несъвместимо състояние с живота на пациент. Имало и тежка гръдна травма. Ако за златния час колегите не са могли да направят нищо, това означава, че състоянието на пациента е било несъвместимо в живота.
Проблем е когато влезеш в частна болницата и ти поискат пакет за обслужване 200 лева. В „Пирогов“ не се иска нищо.
Не може с влизането в болницата веднага да ви таксуват. Аз съм свидетел как мои близки са дали 4000 лева аванс на авансовото плащане в една частна болница. Колега плати 550 лева за една нощувка. Отделно избор на екип, отделно за консумативи. Частни болници си докарват двойно от това, което се плаща по здравна каса. Около 20 процента трябва да се вдигнат клиничните пътеки за труда на хората.