Трябва да се направи разграничаване между рекламно съобщение и информационно такова. Закона забранява да се говори за компании. Позитивните примери и новини са анонимни.
Това каза бившият вицепремиер и председател на Специализираната комисия по икономическо развитие към Германо-Българската индустриално-търговска камара Лидия Шулева в предаването "Лице в лице" по бТВ.
Инициативата на българите да се дават положителни примери е подкрепена от много организации. За иконмиката на страната ни не се знае много от гражданите. Затова направихме едно изследване, което портвърди съмненията ни. Над 60% от хората искат да чуват за успехи на компании и добри примери.
Има указание на СЕМ което позволява да се споменават имена на компании, но това не е закон.
„Потокът от негативни новини демотивира много българи. Много от анкетираните са споделили, че голяма част от младите хора не желаят да гледат новини по тази причина. Други се чудят какво правят в тази страна. Ние някак си не си даваме сметка, че не даваме на нашите деца позитивният пример“, подчерта Шулева.
Има сигнали за предстояща криза и това се споделя от много държави. Рязко намаляха поръчките. Очаква се нова рецесия и криза. Имаше предвиждания, че ще започне още в началото на годината, отлага се за по късно, но симптомите са налице. Нашата икономика е силно зависима от ЕС и свиване на поръчките ще се отрази. Ние не сме успели напълно да се възстановим от кризата през 2008 г.