След Ню Йорк, Пекин и Париж, балетът на Борис Ейфман ще гостува и в София на 23 октомври в зала 1 на НДК с постановката „Евгений Онегин“.
Отзвукът в авторитетните американски издания за Борис Ейфман и световния успех на балетния шедьовър „Евгений Онегин“ е повече от блестящ:
"Единственото нещо, за което можем да се съмняваме е дали той е последният водещ хореограф на ХХ век или първият такъв на ХХI век“ Ню Йорк Поуст/ Клайв Барнс
„Светът на балета, намиращ се в търсене на главния хореограф, може да прекрати търсенето. Той е намерен - той е Борис Ейфман.“ Ню Йорк Таймс / Анна Киселхоф
Хореографът смело експериментира с танцова техника и музикални стилове, смесвайки класическа музика с рок и джаз. Музиката в „Евгений Онегин“ е съчетание на класически творби на Пьотър Илич Чайковски с рок музиката на Александр Ситковецкий - създател на легендарната руска рок група "Автограф".
Балетът „Евгений Онегин“ е по едноименния роман в стихове на А. С. Пушкин.
В балета „Евгений Онегин“, великият хореограф Борис Ейфман пренася героите на Пушкин в наши дни, в драматични и екстремни ситуации в които старият свят се разпада, а животът диктува нови правила.
Изборът на романа в стихове наречен „Енциклопедия на руския живот“ на А. С. Пушкин не е случаен. Романът вълнува и днес с удивително точния архетип на руския характер за своето време, с поетичните образи на руската душа – загадъчна, непредсказуема и чувствена.
Балетния театър на Борис Ейфман е с 42 – годишна история. Световната критика определя балета като „Уникален балетен театър, стил и вселена“ , а Борис Ейфман като „Страхотен театрален магьосник“ и „ Един от водещите хореографи в света за всички времена“.
Трупата е с гастроли по целия свят. Причината за този безпрецедентен успех, според самия Борис Ейфман се дължи на това, че спектаклите му от гледна точка на хореография, музикално съдържание, сценография и сюжет събуждат дълбоки емоции в зрителите, които събарят културни и езикови бариери.
Хореографът блестящо съчетава авангардните постижения на съвременния балет с академичното си образование в Руската класическа хореография и създава уникален стил в танцовото изкуство. „Това, което правя може да се нарече танц от емоции,
свободен танц, нов език, в който са преплетени класика, модерн и много други неща“ казва Ейфман.
Неговите артисти, които имаха само академично обучение трябваше да овладеят нов „танцов речник“.
Деца до 7 годишна възраст се допускат без билет и право на отделно място.
Учтиво молим, родителите/ придружителите/ , да носят копие на акта за раждане на детето.