Това поведение е недопустимо. Има поне две непрофесионални прояви. Трябва да ѝ се потърси отговорност. В този случай ще настоявам за по-тежко наказание. Ще се провери дали и директорката е допуснала да има непрофесионални прояви. Трябва да се чуе и другата страна. Това е проява за дисциплинарно уволнение
Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в ефира на БТВ.
След спречкване в четвъртък между учител и ученик в училище в софийското село Яна, дете е прието в болница "Пирогов". Инцидентът е в резултат на спор за дисциплината в часа на учителката по физическо. Тя е влязла в часа по история, за да продължи спора си с ученичка, повдигнала чина, в следствие на което друго дете на него е с наранявания на ребрата и корема. Момичето все още е в болницата.
„В училище си взаимодействат много деца. В тази среда не може да се елиминира агресията. Но българското училище не е източникът на агресията. Учителите правят всичко възможно да я тушират“, подчерта министър Вълчев.
Той коментира и паниката в Сливен, като обяви, че още преди началото на учебната година в Министерството на образованието и науката са постъпвали сигнали за опити да се всее паника сред родители, че има опасност децата им да бъдат отнети от социалните служби.
Той добави, че най-проблемни са т.н. „обособени квартали” и училищата в тях, а слухът се е разпространявал в социалните мрежи от религиозни лица.
„В Сливен истерията придоби най-големи размери. Предходната седмица имахме проблем във „Факултета”, имахме опити в Пловдив, Асеновград, Пазарджик – там, където има концентрация на подобни деца”, заяви образователният министър.
Красимир Вълчев посочи, че още на втория ден са се върнали в клас около 60% от децата и очаква днес вече процентите да са 70, което е средната посещаемост в тези училища.
„Очевидно някой има други цели. Това са хора, които бяха свързани с протестите срещу несъществуващата Стратегия за детето. Аз не мога да им разбера целите. Когато се градят тези върху несъществуващи неща – има съмнение и за други цели”, каза Вълчев.
Министърът на образованието добави, че при крайни случаи няма как държавата да не реагира, но определени групи от хора спекулират с тях. „Няма отнемане на деца, това е груба лъжа, манипулация, която достигна до такива размери, граничещи с опит да се разруши образователната система”, коментира просветният министър.
Според Вълчев, за да се подобрят резултатите на учениците по математика, трябва да се провокира интерес в децата към предмета.
„Трябва да освободим повече време за упражнения и затвърждаване на знанията. Очевидно програмата е прекалено бърза и амбициозна. Някои неща могат да отпаднат – не е задължително да отпаднат като теми. Задачите трябва да бъдат малко по-занимателни и практически, да не се заучават алгоритми, които да се прилагат в задачи”, посочи Вълчев.
Министърът на образованието каза още, че основните проблеми на учениците по математика са от пети до десети клас.