Би трябвало да попитаме тогава г-н Иван Гешев и всички от неговата гилдия дали те работят безплатно и откъде да сме сигурни, че защитават обществения интерес. Това каза по БНР адвокат Емил Георгиев, който е председател на новоучреденото „Сдружение на свободните адвокати“.
Доколкото г-н Иван Гешев се обръща към адвокати, той винаги се опитва да ги представя като противници, коментира в „лично качество“ Георгиев: „Той (Гешев – б.р.) се опитва да внуши, че когато адвокатите поднасят критика към правосъдието, тя е изкривена, „защото вземат пари“ – т.е. говорят от името на своите клиенти. А това е изключително безвкусно.
"Свободните адвокати у нас са едно все по-голямо малцинство и това е така, защото много от другите ни колеги не са свободни, зависими са по чисто икономически показатели и параметри. Те разчитат все повече на инструменти като правна помощ, като раздаване на особени представителства, за да могат чисто икономически да съществуват. Това са чисто икономически лостове, които нашите ръководни органи в адвокатурата използват, за да купуват влияние и да си създават една армия от послушници, които по време на избори да отидат и да сложат хиксовете на правилните места – говорим за адвокатските избори“, подчерта адв. Георгиев.
„Ние, свободните от тези инструменти, се борим, за да направим така, че колкото се може повече от нашите колеги да се почувстват свободни. За тази цел ние нужна нова рамка, в която да работим, нов закон – това е тема, която съществува от много време насам. Най-вече трябват ефективни действия“, каза още той.
„Виждаме в честите си срещи с други „актьори“ в рамките на правосъдието, независимо дали с министъра на правосъдието, или с членове на ВСС, работни групи, имали сме срещи с представители на Агенцията по вписванията, Търговския регистър и виждаме на всички тези места, че нашите ръководни органи по закон отсъстват, няма ги и не участват в дискусията и по никакъв начин не допринасят за това, ние като адвокати да вършим работата си по-добре и по-ефективно“, отбеляза Емил Георгиев и посочи изрично, че „не правим това, за да улесним работата си, а за да е по-лесно за нашите клиенти“.