Трябва да се обясни на кандидат-водачите, че при непредвидена ситуация, трябва да се избегне челният удар. Това каза председателят на АКАБ Красимир Георгиев в ефира на БТВ.
Думите му са по повод новите по-строги правила за шофьорите и опасенията, че школите бълват недобре подготвени водачи. "Безопасността започва и свършва с обучението и квалификацията", категоричен бе той.
"Системата бълва убийци на пътя. Часовете по кормуване с крайно недостатъчни". Това заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи.
„Трябва да се вземат мерки изпитът да стане обективен, безпристрастен и безкомпромисен. Ако се вземат нужните мерки, пътните инциденти ще намалеят драстично за две години“, убеден е Георгиев.
„Системата е пилотна. Курсистът трябва да установи, че е в автомобила по време на изпита. Това се случва в мобилно приложение. В началото и в края на изпита се прави селфи и се дават специални кодове. Задава се време и маршрут“, разясни Тодоров.
„По норматив часовете по практика трябва да бъдат 31. Само че когато някой рекламира шофьорски курс по 195 лв., няма как тази автошкола да даде тези 31 часа, въпреки че е задължена. Това се удостоверява с подпис на курсиста. Системата на практика бълва убийци на пътя”, коментира Владимир Тодоров.
„Тази схема е тестова, но вече се прилага в някои школи“, добави той.
„Не откривам слабо място в тази система на обучение“, уверява Красимир Георгиев.
Експертите не изключват заради нововъведенията, цената на шофьорските курсове, да скочи.
Експертът даде пример със следния въпрос: „Каква е максималната стойност на отношението мощност/тегло за мотоциклети от категория А1?”. Даде и друг пример с въпрос за това в кой ъгъл се поставя винетката. Тодоров попита как подобни въпроси имат връзка с безопасността на движението.
„Да не говорим, че винетките вече са електронни, но този въпрос все още е в листовките”, допълни той.
Те призоваха министърът на образованието да помогне за премахването на част от въпросите, които са неактуални.