Множат сe дребните на пръв поглед инциденти, при които управляващи вездесъщите тротинетки млади хора причиняват пътно-транспортни произшествия или леки телесни повреди на пешеходци по тротоарите, предаде БНТ.
Електрическа тротинетка предизвика катастрофа до Софийския университет. Това е петият инцидент с тротинетка в столицата от началото на годината. Правила за движение на тези превозни средства все още няма.
След този опит водачът на тротинетката е със счупен крак. Нарушил е всички познати правила за движение и в същото време не е прегазил нито една точка от закона. Защото понятие като "тротинетка" в закона няма и именно затова всеки може да го кара както и където поиска, без да бъде застрашен от санкции.
Богдан Милчев от Института за пътна безопасност: „Самият факт, че повече от 5 месеца държавните институции не са в състояние да изготвят регламент от 6-7 точки говори, че имаме сериозен проблем с пътната безопасност”.
Иван Петков, експерт в Държавната агенция "Безопасност по пътищата": „Не трябва да се прибързва с този закон. Ако говорим просто за преписване от една нормативна база в друга, това не е правилното решение”.
Докато решенията се бавят, тротинетките вече са достатъчно популярни. Столичната община е сключила споразумение с три компании, които предлагат този вид транспорт, като ги е задължила автоматично да ограничават скоростта на тротинетките.
Елица Панайотова, координатор на проект "Зелена София": „Целта ни беше да направим минимално необходимото, за да може поне тези компании да спазват някакъв регламент”.
Повече няма как да бъде направено, докато не бъдат готови новите мерки в закона. Агенцията за пътна безопасност обещава да ги внесе в парламента до края на годината.
Дотогава се движете с повишено внимание и по тротоарите. Най-добре с прибежки и припълзявания. Като на война.