БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Българинът плаща до 3 000 евро на Нова година

1 5471 29.12.2009
Българинът плаща до 3 000 евро на Нова година
Българите били щедри за празниците. Вяра Йовева

Спадът в туроператорската ни фирма е около 6%, което не е драстично на фона на общата икономическа криза. Това каза пред БНТ Василка Панковска. Офертите за новогодишните празници варират от 200 лева до 3 000 евро. Хотелиерите проявяват гъвкавост и при 1-2 нощувки бюджетът е под 200 лева, разкрива туроператорът.


„Бързо се продаде дестинацията за о. Мавриций, която беше над 3000 евро", допълни Панковска. По думите й, икономическата криза не е намалила броя на хората, които пътуват за скъпи дестинации. „Те пътуват през целия сезон, имат любими авиокомпании, предпочитат индивидуални пътувания. Тази група хора с възможности са под 10% от общо пътуващите", твърдят от туроператорската фирма.

Панковска уточни, че за Нова година Банско е препълнено, въпреки липсата на сняг и че сезонът няма да бъде слаб и едва ли ще се отчете като провален. „Българинът не се е отказал изцяло от пътуванията, но се съобразява с бюджета си", обобщи Василка Панковска.

Туризмът не отчете чак такъв спад през годината, той показа една завидна устойчивост, устоя въпреки нежеланието за развитие на този бизнес. Това заяви Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм. „В едни много трудни условия и при липсата на национална подкрепа и реклама, туризмът продължава да бъде динамичен сектор, благодарение на хората, които правят този бизнес", каза Карастоянова.

Според нея и сега темата туризъм стои извън дневния ред на управляващите. Тя даде за пример съседна Турция, която има стратегия за туризма до 2020 г. Бюджетът на България за 2010 година е 4 милиона лева за реклама, а Турция разполага с над 160 милиона евро. „Ние правим това, което е като бизнес, но туризмът е политика и държавата би трябвало да лидира", смята изпълнителният директор на Националния борд по туризъм. Дубай, Катар, Оман са страни, които много умело са се позиционирали вече на туристическия пазар и които имат много добра логистика, подчерта още Карастоянова.

Тя определи Турция като най-големият конкурент на страната ни по отношение на ниските цени и отличното съотношение между качество и цена. „Качеството на обслужване е въпрос, който стои навсякъде. Дори Тайланд прави усилия в тази посока, нека да не сме прекалено критични и да се съревноваваме с най-добрите. Имаме над 30% туристи, които повторно се връщат в България", подчерта шефът на туристическия борд.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама