Бяхме свидетели на една разнообразна, позитивна, леко скучна на моменти кампания, с елементи на излизане от добрия тон. Оценката е на Даниел Киряков от Центъра за анализи и кризисни комуникации.
Много млади хора живеят постоянно в социалните мрежи и този факт не беше пренебрегнат от редица кандидати, посочи Даниел Киряков.
„Борис Бонев е човекът, който използва в най-голяма степен социалните мрежи. Неговата платформа се разви през Фейсбук. Същевременно останалите кандидати по-скоро регистрираха профили в мрежите и пускаха послания, видеа, постове. Но той дръпна с голяма преднина. За него предимството беше, че той започна кампанията си поне преди две години.“
Едно е да ползваш социалните мрежи, друго – да ги натоварваш със съдържание. Това е разликата, която отличава наистина успешния кандидат, допълни Киряков.
За съжаление не сме се научили на този тип и политическа, и комуникационна култура, в която когато се води дебат, той трябва да е с аргументи, смята Киряков.
„Можеш да си позволиш да уязвиш другия на тема експертност, някаква закачка, но да се минава границата на личното пространство – това е недопустимо. Един кандидат излиза на преден план преди всичко със своята биография, като професионалист, не с личния си живот, излиза на преден план с платформата, с програмата и решенията, които предлага.“
Ниската избирателна активност и броят на гласовете „Не подкрепям никого“ Даниел Киряков отдава на апатия и липсата на вяра в това, че изборите променят нещо. „Масово хората сякаш не разбират важността на избора или пък са изгубили вяра. Това е обичайното, казионно заключение след ниската избирателна активност, но то може би е и вярното в случая.“