От разследващи журналисти стана ясно, че в река Вит се извършва екологично престъпление. На огромна територия от речното корито се изземва баластра. Видяхме как премиерът си прави кризисен пиар.
Все пак Бойко Борисов не е нито представител на местната басейнова дирекция, нито на местното РИОСВ, още по-малко кмет или областен управител. Защо след репортажите за случващото се с река Вит, той отива на това място? Защо не го виждаме на всяко едно екологично престъпление, а само на това място?! Това попита риторично пред Фрог нюз бившият депутат от ГЕРБ и строителен експерт Методи Андреев.
Човек започва да си мисли, че Бойко Борисов е много притеснен от тези разкрития . В тази връзка разбрахме от областната управителка на Ловеч, че видите ли на 28 октомври имало подписан договор с „Хидрострой“ АД за почистване на речното корито. Оттук възникват куп въпроси:
За този договор има ли обявена обществена поръчка, тъй като обикновено тази вид дейност се прави с обществена поръчка.
Този договор ще се даде ли на журналистите, за да се види на каква цена е спечелена тази обществена поръчка. Съмнително е, че такава голяма фирма като „Хидрострой“ се занимава с почистване на това място на р. Вит, в близост до строителството на магистралата. Обичайно почистването на речните корита се извършва от местни фирми, защото това не е обемна и сложна работа. Любопитно е защо точно „Хидрострой“?
На място се вижда, че камиони и багери копаят на сериозна площ доста сериозни изкопи. Камионите са 15. Има и 4 багера. Това означава, че на ден около 1500 кубически метра баластра е възможно да се изземва. Там е работено месец, ако не и повече. Става дума за десетки хиляди кубически метра баластра. Въпросът е къде е депонирана тази баластра.
Има наредба, според която иззетата баластра от речните корита трябва да се постави на определено място. Та аз питам къде е това място? Нека да ни го покажат, за да отпаднат всякакви съмнения, че баластрата все пак би могла да се използва за строителни дейности, свързани с магистралата.
Трява да се поиска и договора между „Хидрострой“ и фирмата, която реализира извозването на баластрата. Все пак на камионите пише друга фирма. Т. е. тябва да се види какъв е договора между фирмата, която трябва да направи почистването и фирмата, наета за извозването на баластрата. Тези отговори трябва да се дадат, за да се види дали имаме право да се съмняваме или не.
Баластрата е подходяща за създаване на т. нар. баластрови възглавници. Но това важи само за високото строителство. За магистрали - използване на баластра за носещо тяло на магистралата, е абсолютно забранено. Само ще обърна внимание, че почвата, която се използва за създаване на носещо тяло на магистралата е специална и тя трябва да отговаря на 4 изисквания. Почвата, която беше вложена на АМ „Тракия“ преди Стара Загора , бе взета по идентичен начин от едно друго място. Сега преди Стара Загора магистралата е на вълни и скоростта е 90 км. Ние видяхме екологичните щети. Нека сега видим и договорите!