Колата вече не носи греховете на предишния собственик. Всяка кола ще притежава досие, обясни в студиото на бТВ председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Рядков.
Прякото обвързване на системата „Бонус-малус” със Закона за движение по пътищата е погрешно, смята Хр. Радков.
Българското обединение на шофьорите готви протести срещу идеята основен критерий при застраховката „Гражданска отговорност” да бъде регистрираното превишаване на скорост, без да е допуснато произшествие.
Заснемането на превишена скорост без инцидент е залитане в погрешна посока и ще причини щети на множество стриктни шофьори, смята Хр. Радков.
„Ако не съм причинил ПТП, но три пъти съм заснет да карам с превишена скорост с повече от 20 км, това автоматично ме праща в най-високия клас за „малус”, а „Гражданската отговорност” ми се оскъпява драстично заяви Радков.
Примери: При „Гражданска отговорност” от 300 лв. след само едно превишаване на скоростта стойността на застраховката скача с 225 лв.
Тировете плащат базова премия от 3 900 лв., като камионите са управлявани от няколко водачи. Само за едно нарушение фирмата (собственикът) са санкционирани с 3 400 лв.
"Ако това стане факт, всички български шофьори ще отидат при Еманюел Макрон, защото там такива простотии няма", категоричен бе Радков.
„Това е безумие”, смятат специалисти и опитни ръководители на превозвачески фирми.