Ако има нещо вечно у нас това е „Фалкона”. Няма нужда да се сменя правителственият самолет. „Фалконът“ няма ограничения за полети. Той се експлоатира по състояние. Ако се поддържа той може да лети 100 и 200 години. Това каза авиационният експерт и бивш шеф на Отряд 28 Цвятко Луканов по БТВ .
Откакто „Фалкона“ е в отряда, ние не можахме да изградим хангар. Той си стои под дъжд и вятър-под открито небе. Този тип самолети се съхранява в хангар. Това е проблема на „Фалкона“. Той е нов, не е в състояние да се сменя. За по-малко от милион можеше да се построи хангар и да се поддържа както е предписал завода-производител. Преди години бе пребоядисан поради влияние на външните фактори.
Откъде получихте информация, че е отказала навигационната система? Питайте специалистите, а не пресцентъра на МС. Те са много велики специалисти. Никаква навигационна система не е отказала. Отказал е временно един дисплей. Имам чувството, че се обработва общественото мнение, за да се похарчат един 50-60 млн. лева за нов самолет.
Проблемът с колесника е електронен-заради влагата. При експлоатацията на „Фалкона“ има 9 проблема. Т. е един проблем на две години. Точно този проблем-последният, ако командира не бе минал на втори кръг, никой нямаше да разбере за проблема на „Фалкон“-а. Цялата работа е да се натисне едно копче и случаят приключва. Значи сме скъпи за 1 млн. лева, а можем да дадем 50-60 млн. лв. Забелязахте ли, че като казаха, че ще купят нов самолет, обясниха, че ще строят и нов хангар. Този самолет не трябва да се сменя.
Какъв специалист е шефът на „Авиоотряд 28“? Ако не знаете той е бодигард. Целият шум е да се подготви общественото мнение за харчене на 50-60 млн. лева.
Бел. Ред. Тодор Коджейков е шеф на Отряд 28. Той бе лична охрана на Бойко Борисов по времето, когато бе кмет на столична община. След това Борисов го издигна до директор на НСО.