Шефът на Авиоотряд 28 Тодор Коджейков разбира от самолети толкова, колкото да се вози на тях . Докато беше в НСО имаше засечени най-много разговори с бизнесдамата Ваня Червенкова. Това каза пред Фрог нюз бившият шеф на НСО ген. Румен Миланов. Ето какво още обясни той:
Г-н Миланов, тази сутрин в интервю за БТВ бившият шеф на Авиоотряд 28 Цвятко Луканов каза, че правителството няма нужда от нов самолет, защото „Фалконът“ е вечен“. Като бивш шеф на НСО смятате ли, че излишно ще се похарчат народни пари за нов самолет на властта?
Ту-154 бе твърде голям самолет. След като беше купен „Фалконът“ се заговори, че на управляващите им е нужен по-голям самолет за по-дълги дестинации и по-големи делегации. Във „Фалкона“ могат да се поберат 11 души със стюардесите. Понякога това създаваше неудобство. Затова беше възложено на транспортното министерство да направи разчет, за да се прецени каква машина би била най-добре да се поръча за 30-40 човека. Зная, че специална комисия трябваше да се заеме с тази задача. Сед като напуснах НСО не зная докъде са стигнали с този план.
Цвятко Луканов отбеляза, че сега Авиоотряд 28 се ръководи не от човек, който разбира от авиация, а бодигард. Става дума за Тодор Коджейков, който е бил служител и след това директор на НСО. Вярно ли е, че името на Коджейков е било замесено в грандиозния скандал през 2004 г., при който се разбра, че служители на НСО са работили и за хора от подземния свят?
Когато поех НСО, по този случай, за който вие говорите, имаше дело в прокуратурата. Няколко служители бяха уволнени. Беше установено, че от телефона на Тодор Коджейков са проведени най-много разговори с бизнесдамата Ваня Червенкова /бел. ред. според медийни публикации тя намирала работа на държавните гардове, които пък пазели и разстреляния радиоводещ Боби Цанков/. От материалите на обвинението излезе, че жената на Коджейков имала отношения с Червенкова, като част от разговорите между двете жени се водели и през неговия телефон. Оказа се, че той говорел от името на съпругата си. Коджейков се спаси от уволнение, но беше пратен в авангарда. Оттам отиде да пази тогавашния кмет Бойко Борисов.
Имате ли информация дали Тодор Коджейков разбира от авиация, след като е шеф на правителствения Авиоотряд 28?
Той разбира толкова от самолети, колкото да се вози на тях.
Как ще коментирате инцидента с блъснатото дете от кола на НСО.
Няма да ви бъда полезен, защото не зная подробности за случая. Но пред НСО от години стои много важен въпрос. А той е – трябва ли да е толкова широка групата от обслужвани лица?! Не, че Пеевски ми е трън в очите, но нужно ли е НСО да го пази? Същият въпрос бих задал и по отношение на зам.-председателите на НС и конституционните съдии. Те от гардове ли имат нужда или от шофьори? Убеден съм, че ако се помисли в тази посока, биха могли да се оптимизират и разходите на службата. В цял свят има такива служби. Редно е тя да съществува и у нас. Но вместо да се стесни периметъра на обслужваните лица, той с всяка изминала година се разширява. А това е сериозен проблем.
Интервю на Катя Илиева
В Уикипедия пише за Коджейков:
През 1993 г. завършва Националната спортна академия в София. Бил е национален състезател по академично гребане. От 30 юли 1993 г. е на кадрова военна служба[ Бил е охранител на президентите Жельо Желев и Петър Стоянов, както и на министър-председателя Бойко Борисов (тогава кмет). Между 2009 и 2011 г. учи магистратура „Национална сигурност и отбрана“ във Военната академия в София.
Снимка: Тодор Коджейков