Копенхаген, Виена, Париж, Берлин - накъдето и да се обърнем за добри примери в решаването на проблема с градската мобилност, виждаме последователно приложени мерки за намаляване на използването на личен автомобил. Успешната градска политика предполага движението из града да става с градски транспорт или алтернативни форми на придвижване.
Изграждането на удобна система на обществен транспорт би спомогнала и за решаването на проблема с мръсния въздух в София. През зимата основен замърсител е отоплението на твърдо гориво, само че колите се движат целогодишно, така че няма как да ги пренебрегнем като фактор.
Бонев намира за правилно решението на общината големите автомобили да плащат по-висок данък, въпреки, че е гласувал "въздържал се". Проблемът идва оттам, че решението е лошо комуникирано: взето е бързо и без предупреждение, а и не е ясно къде ще отидат парите, които ще се вземат под формата на повишен данък.
Предстои и завършване на някои покрили се с печална слава ремонти и започването на нови. Как да избегнем и този път обновените пространства да погълнат милиони, а да се превърнат в мъртви зони и паркинг?