БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


8 фирми ще се борят за АМ "Тракия"

3 5810 12.01.2010
8 фирми ще се борят за АМ "Тракия"
Магистрала „Тракия” Вяра Йовева

Общо 8 фирми и консорциуми са подали документи да строят 32 км от магистрала „Тракия", известно като лот 2 между Стара и Нова Загора. Това стана ясно, след като представителите на комисията за провеждане на процедурата за избор на изпълнител отвориха техническата документация на кандидатите в сградата на агенция „Пътна инфраструктура" в присъствието на министъра на регионалното развитие



Комисията, която оценява подадените оферти, трябва да приключи работа до 60 дни. Следващото й заседание ще се проведе в Министерството на отбраната при изключителни мерки за сигурност, когато ще бъдат отворени и конкретните ценови предложения на фирмите.

Процедурата за Лот 2 на магистрала „Тракия” стартира официално днес. По думите на министър Росен Плевнелиев критериите за избор на фирма са малко и ясни: фирмите трябвало да са направили минимум 200 млн. лв. обем в подобна дейност в последните 5 години; да са готови с финансова стабилност и финансови гаранции. Най-важното обаче било те да направят план за действие как трябва да построят магистралата за твърдо фиксираните 25 месеца. Те започвали да текат от подписване на акта за въвеждане на строителя на обекта. Плевнелиев изрази надежда, че това ще съвпадне с първата копка, обявена за 3 май 2010 година.

В списъка на кандидатите са два консорциума с чужди фирми, където в две компании има собственост Васил Божков. Единият е "Конструктор Тракия", в който влизат регистрираната в Сърбия "Конструктор инженеринг" и българската "Пътни строежи", а другият е "Алпине Холдинг Пътища", в състава на който са австрийската "Алпине" и българската "Холдинг Пътища".

Сред кандидатите има и две изцяло български обединения - едното е на "Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг" ("Обединение магистрала Трейс"), а другото е на "Автомагистрали - Черно море"- Шумен и "Главболгарстрой" ("Обединение Български автомагистрали").

Самостоятелно кандидатстват:
- гръцките "Актор" и "Терна",
- австрийската "Щрабаг"
- турската "Доуш".

Всички фирми в различни конфигурации са участвали и на първия търг, който се провали в края на 2008 г. Гаранцията за участие в търга, която фирмите трябваше да депозират, е 1 млн. лева.

Малко преди да бъдат отворени офертите изпълнителният директор на Строителната камара Иван Бойков прогнозира, че българските фирми имат голям шанс да спечелят търга. Според Бойков, цитиран от БНР, при 16-17 млрд. лв. обем на строителството годишно стойността на магистралите - около 1 милиард е такава, че български фирми спокойно могат да си построят всичко сами. Изпълнителният директор на Строителната камара смята, че единственото погрешно в

По отношение на магистрала „Люлин” министърът Плевнелиев обяви в ефира на бТВ, че това е сложна магистрала за изпълнение. В момента се работело по всички мостове на магистралата и по един от трите тунела. Закъснението на началото на строежа на магистрала „Люлин” било по вина на държавата, каза Плевнелиев.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама