Вариантът никога не е одобряван от ЕК. Одобреният проект е този с тунели. Именно заради това аз сигнализирах в Брюксел. По тази причина бях нападан. Няма български гражданин, който да не иска АМ ”Струма” да продължи. Проблемът е с ЕК, че тя няма как да финансира трасе, което не е одобрено. Компаниите, с които правителството е свикнало да работи, не знаят да строят тунели.
Това заяви евродепутатът Радан Кънев пред бТВ.
Сегашният път е труден и опасен, въпросът е по какъв начин да се реализира това трасе. Аз не лобирам за нищо, подчерта той.
„Единствената логика да се прави по този начин е да стане по-евтино, но реалността е друга. Според експертите, трасето ще излезе по-скъпо. Ние не сме изпълнили проекта, който е представен пред ЕК. Очевидно компаниите, с които правителството е свикнало да работи, не знаят да строят тунели. На Запад почти всички планински пътища минават през тунели“, разясни евродепутатът.
„Дай Боже, да се намери нормалното решение, за да имаме магистрала „Струма“, призова Кънев.
Радан Кънев прогнозира, че ще се направи опит трасето да бъде достроено за сметка на данъкоплатците.
Всички скандали показват една лоша политика в сферата на околната среда.