Налице са всички организационни условия ТОЛ системата да стартира от 1 март. План ”Б” няма. Целта на ТОЛ системата е да се увеличат постъпленията от пътни такси, за да се използват парите за по добра поддръжка. Целта не е в някакъв смисъл да има глоби и санкции.
Това обяви проф. Олег Асенов от Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, който представи ТОЛ системата пред членовете на Българското обединение на шофьорите.
По думите му идеята е да се отговори на всички въпроси и да се дадат подходите, методите и формите, с които всеки един да може да намери собственото си място и собствения си начин и избор на таксуване.
В бъдеще моделът на ТОЛ системата ще бъде изцяло насочена към подобряване на пътната инфраструктура и намаляване и на произшествията.
Маршрутната карта ще улеснява шофьорите, информира Олег Асенов. По нея те ще могат да видят какви са таксите и кога може да се плати преди да тръгнат на път.
Германия, Швейцария, Словакия и Унгария са част от другите държави с такъв тип модел на ТОЛ система, която и България е избрала.
"Няма да коментирам закона и нещо, което е свързано със законовите разпоредби". "Трябва да се случат някакви извънредни събития, за да не тръгне на 1 март", заяви още Асенов.
"Доверието се гради трудно, но когато има последователност - това може да стане. В целия процес на въвеждането на ТОЛ системата обаче ние постигнахме всичко плавно", заяви Асенов.