Споделеното пътуване не е предмет на регулация, тя е за нерегламентираните превози. В класическата му форма споделеното пътуване е когато се поделят разходите за гориво. При него не се генерират приходи.
Това заяви пред БНТ Магдалена Милтенова - председател на конфедерацията на автобусните превозвачи, която заедно със социологът Първан Симеонов коментираха темата .
"Най-хубави са онези законови поправки, които могат ясно да покажат границата. Скептичен съм към възможността споделеното пътуване да бъде регламентирано, защото вече говорим за споделена икономика, натам духа вятърът. Споделено пътуване е едно, нелегален превоз е друго, държа това да се обяснява постоянно, тъй като сега доста хора бяха уплашени. Законовите поправки не засягат споделеното пътуване.", каза Първан Симеонов.
"Предложихме в текста да бъде записано - който извършва по занятие обществен превоз на пътници, което автоматично ще изключи споделеното пътуване.", каза още Милтенова.
Евелина Божилова, която е администратор на фейсбук група за споделено пътуване между Пловдив и София, заяви, че в много от случаите на споделено пътуване шофьорите поемат по-голяма част от разходите за гориво. "Тук нямаме разписания, уговорките стават от врата до врата, екологично е, създават се социални контакти", каза още тя.