Мъже на различна възраст се влачат по пода и със сълзи на очи повтарят: Колата, колата… Те умоляват, сякаш животът им зависи от това дали ще спечелят кола. Нея я обещава реклама на веригата магазина Кауфланд. Това, което се вижда и чува в рекламния клип е стряскащо унижение не само за клиентите на магазина, но и за всички българи, които са принудени да я гледат много пъти на ден.
Купувайте от нас и ще спечелите една от трите коли, които предлагаме - провокира кампанията на мениджърите.
Стремежът към повече оборот и печалба е естествен и в основата на всеки бизнес. Разрешени са почти всички средства за привличане на вниманието, но все пак има граници, които не бива да се прекрачват. Унижението и подвеждането са част от тях.
Не се подигравайте с хората, които пазаруват и оставят в магазините ви своите пари. Уважавайте клиентите, не ги унижавайте с безумното хрумване на някакъв рекламен „експерт“ мъже да се влачат по пода с обезумели погледи и вопли… Това повече отвращава, отколкото привлича.
Компанията Кауфланд е доказала своето място на пазара. Няма нужда от подобно оскърбително подценяване на аудиторията.
Както казва известният експерт Ванс Пакард: Рекламата е изкуството да се целиш в главата, за да попаднеш в джоба. Но интелигентно.
Не само тази реклама е проблемна - много са. Къде е СЕМ обаче?
Фрог нюз