Тол системата ще стартира без отлагане от 1 март. Повече компромиси със сроковете няма да има.
“Системата е напълно готова. Едва ли има друга страна в Европа, която по такъв иновативен начин да дава три възможности за таксуване – маршрутни карти, GPS тракери и бордови устройства, каза Николай Нанков. В началото очакваме приоритет да бъде даден на маршрутните карти. Поетапно ще започне използването и на останалите възможности”, коментира зам.-министърът по регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Целта на тол системата е да се осигурят повече приходи за ремонти и реконструкция на пътищата в страната на базата на един “по-справедлив модел”, коментира Нанков. По думите му това не е просто начин за събиране на средства.
“Тя е широкообхватен инструмент на държавата в борбата срещу сивия сектор в транспорта. И именно той е целта на тол системата, не дребните нарушители“, допълни Нанков и като пример посочи тези, които претоварват камионите си или правят курсове „на черно“, допълни той.
Освен контрол на претоварването, такъв ще има и на празните курсове. Системата е в тясна връзка и с митниците, което ще бъде стъпка в борбата с измамите. Осигурена е свързаност на тол системата и с тази на МВР.
Резултатите от борбата със сивия бранш в транспорта ще се видят още тази година. Това е и една от причините за силния отпор срещу въвеждането на тол таксуването, смята зам.-министърът на МРРБ.
По отношение исканията от страна на различни общини за освобождаване на участъци от републиканската пътна мрежа, зам.-министър Нанков обясни, че обхватът на пътища, за които е необходимо да се плаща винетка, не е променян от въвеждането на хартиените стикери, а контролът вече ще е по-прецизен и строг.