БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


Омбудсманът поиска кратки срокове за връщане на пари от сметките за газ

4 5714 10.03.2020
Омбудсманът поиска кратки срокове за връщане на пари от сметките за газ
Диана Ковачева

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до министъра на енергетиката Теменужка Петкова, до председателя на парламентарната комисия по енергетика в НС Валентин Николов и до председателя на КЕВР Иван Иванов, в което настоява за ясни и кратки срокове за връщане на надвзетите суми на граждани след намаляване цената на природния газ.


„От изявлението на изпълнителния директор на „Булгаргаз“ стана ясно, че въз основа на споразумението ще поискат от регулатора да се утвърдят цени със задна дата - от 5 август 2019 г. до 31 март 2020 г., като сумите за възстановяване са в приблизителен размер на 150 млн. лева (с ДДС)“, пише доц. Ковачева.


„Оказва се обаче, че едно толкова важно и дългоочаквано споразумение за намаляване на цената на природния газ не може да се приложи на практика при сега действащата нормативна уредба и поражда редица неизяснени въпроси, на които към момента компетентните органи нямат отговори, в т.ч. и по какъв начин намаляването на цената на природния газ реално ще се отрази на сметките на крайните клиенти - потребители на съответните услуги“, обръща внимание омбудсманът.
В тази връзка общественият защитник апелира за предприемане на необходимите справедливи действия, които да осигурят баланс между интересите на енергийните предприятия и клиентите при корекциите на сметките на крайните потребители.


В писмото си доц. Диана Ковачева настоява за максимално кратки срокове при вземане на решение за промяна на цената на топлина енергия, във връзка с изменението на цената на природния газ, така че намаляването да се отрази своевременно на сметките на гражданите възможно най-бързо.

Доц. Диана Ковачева обръща внимание, че в спешен порядък трябва да се реши и какви промени са необходими в нормативната база, свързани с ретроактивното възстановяване на надвзетите суми предвид намалените цени на природния газ от м.август 2019 година.
Освен това тя акцентира върху необходимостта в разумен срок да бъде разработена методика за възстановяване на надвзетите суми от крайните клиенти, която да бъде разяснена на гражданите.


Омбудсманът препоръчва максимално кратки срокове при възстановяването на надвзетите суми на крайните клиенти чрез връщане или прихващане, както и предоставяне на ясна и разбираема информация (на отделен ред) във фактурите на гражданите за сумите, които подлежат на възстановяване или прихващане.

„Апелирам за обективност, публичност и прозрачност при взимане на решенията в интерес на гражданите“, завършва писмото си омбудсманът.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама