Във връзка с епидемиологичната обстановка в страната НОИ призовава клиентите си да се въздържат от лично посещение в офисите му, освен в неотложни случаи, съобщиха от осигурителния институт.
Във всички други случаи на разположение са алтернативните форми за контакт - над 70 електронни услуги, Контактен център /0 700 14 802/, писма или електронна поща.
Притежатели на ПИК към момента са около 1,5 милиона български граждани, които чрез него и без да посещават офисите на институцията могат да получат персонални справки, свързани с достъп до личните им данни, подчертават от ведомството. По интернет те могат да следят осигурителния си статус и дали работодателят им начислява дължимите осигуровки.
Ако им предстои пенсиониране, потребителите могат да проверят наличната информация за натрупания си осигурителен стаж и доход, както и да изчислят прогнозния размер на пенсията си, отбелязват от НОИ.
В случай, че са останали без работа или са в отпуск по болест или по майчинство, чрез своя ПИК лицата могат дистанционно да следят дали е отпуснато полагащото им се обезщетение и дали същото е изплатено. Освен това имат възможността да проследяват постъпилите данни за издадени болнични листове и кои документи за тяхното изплащане са вече налични в НОИ. С ПИК може да се подаде заявление по електронен път за редица административни услуги, да се зададе актуален въпрос или да се подаде сигнал или жалба, изискващи достъп до лични данни, чрез контактните форми.
На разположение на гражданите е и Контактният център като на единния телефонен номер /0 700 14 802/ постъпват от порядъка на 5000 обаждания на ден. Тарифата за разговори от фиксираната мрежа е на цената на един градски разговор за цялата страна. За разговори от мрежата на мобилни оператори, вкл. и международни се заплаща цената на разговора в зависимост от абонаментния план. При ограничения на мобилния оператор към телефонни номера 0700* гражданите може да се свързват и чрез телефон +359 2 902 0506.