Дружествата продължават да обслужват клиенти чрез имейл и телефон, организацията на работа на клиентските центрове се променя
Във връзка с обявеното от Народното събрание извънредно положение на територията на Република България, „ЧЕЗ Разпределение България“ АД спира планираните дейности по електроразпределителната мрежа. За осигуряване непрекъснатост на електрозахранването за хората, които работят от вкъщи, ще се изпълняват само неотложни дейности по поддръжка и ремонт на мрежата.
С цел ограничаване разпространението на вирусни инфекции, компаниите от Групата на ЧЕЗ в България предприемат и мерки за защита на своите клиенти и служители, като временно променят организацията на дейността на клиентските си центрове. Превантивните мерки влизат в сила считано от 16.03.2020 г. и са инициирани във връзка с разпоредените със заповед на министъра на здравеопазването противоепидемични мерки на територията на страната и препоръките на Националния оперативен щаб.
Обслужването на клиентите на дружествата от Групата ЧЕЗ в България ще се осъществява основно по имейл и телефон. Компаниите обявяват каналите си за комуникация: имейл адрес klienti@cez-rp.bg за ЧЕЗ Разпределение България, info@cezelectro.bg за ЧЕЗ Електро България и денонощна информационна линия 0700 10 010 за двете дружества. Информация за размер на дължими суми и смущения в електрозахранването може да бъде получена чрез същите канали.
Центровете за обслужване на клиенти ще работят с клиенти от 09:00 ч. до 15:00 ч. от понеделник до петък. В центровете се допуска брой хора, равен на броя гишета за обслужване в конкретния център. Компанията призовава гражданите да бъдат търпеливи, ако се налага изчакване извън сградите.
Създадена е организация за обслужване клиентите във възможно най-кратки срокове. Компанията призовава за разбиране при евентуални забавяния, породени от създалата се обстановка. Здравето на клиентите, служителите ни и техните близки е с най-висок приоритет.
Ръководството на ЧЕЗ следи ситуацията и при промяна на превантивните мерки ще информира своевременно своите клиенти.
ЧЕЗ напомня, че компанията предлага разнообразие от електронни услуги. За плащане на сметки клиентите могат да се възползват от безкасовите начини за плащане: по банков път чрез директен дебит, банкомат или платежно нареждане, по интернет чрез интернет банкиране, системите на ePay.bg, ОББ, Icard.bg и Транскарт или директно през сайта на ЧЕЗ, с sms през системите на ePay и Icard.
Проверка на текущи задължения за електроенергия може да бъде направена чрез sms. Регистрация за услугата може да се извърши чрез еднократен sms на номер 170077, със съдържание цифрите на клиентския номер, който може да се намери във фактурата за електроенергия. Клиентът заплаща еднократно изходящото съобщение според тарифния си план, без увеличение на цената. След регистрация проверката на задължения се извършва с кратко съобщение с текст „smetka“ на 170077, без увеличение на цената, според конкретния тарифен план на клиента. Всички разходи по изпращане на информативните sms-и се поемат от „ЧЕЗ Електро България“ АД. Услугата може да се заяви и онлайн на www.cez.bg
Клиентите, които получават своята месечна фактура на хартия по куриер, могат да заявят електронна фактура напълно безплатно чрез обаждане на 0700 10 010 или онлайн на сайта www.cez.bg , секция „Е-услуги“.
В „Е-услуги“ клиентите на ЧЕЗ могат да се възползват и от други дистанционни методи на обслужване като деклариране на показания, справки за текущи ремонти и аварии и др.