Целта на изследването е да насочи вниманието на хората към потенциални нови центрове на разпространение на зараза и да се апелира към стриктното съблюдаване на предприетите вече мерки за сигурност. Разбира се, кризисният център също може да ползва данните, а при необходимост да поиска и други.
Това споделе пред Фрог Нюз Славина Миленова управител на "Brand New Vision" - маркетинговата компания, която предостави данни за броя на хората и градовете, в които през последната седмица са се завържнали българи от чужбина.
Оповестената информация бе, че от 21 421 дyши c телефони с българска симкарта или използвали българска клавиатура между 11 и 17 март в европейски държави, включително рискови, 8 104 са се върнали в България. Продължавате ли да проследявате движението на българи, които се връщат от чужбина в страната ни и да предоставяте на властите у нас данните къде отиват тези хора?
Brand New Vision, съвместно с партньорите ни от Selectivv Полша, направихме това проучване за конкретен период и го предоставихме напълно безплатно на медиите. Към момента не продължаваме да проследяваме завръщането на българите от чужбина, но във всеки един момент бихме могли да обновим изследването, при необходимост от страна на кризисния център, както и да предоставим по-детайлна информация по градове или профили например.
Не ви ли притеснява, че хората няма да са доволни, че маркетинговите
агенции ги „следят“ по този начин, едва ли повечето са наясно, как се
използва информацията от смартфоните им?
Бих искала да поясня, че начинът на събиране и обработване на информацията по никакъв начин не нарушава правилата по GDPR. Ние нямаме никаква информация нито за телефонен номер, а още по-малко за имена на притежателите и на практика нямаме достъп до никакви лични данни. Използваме само информация, че българска sim карта, поставена на даден смартфон се намира на дадено място. Тази информация се събира и изпраща от апликациите и уеб страници, които ние позваме в нашите смартфони, и с чиито общи условия сме се съгласили непосредствено преди тяхната употреба.
В последствие, посредством Изкуствен интелект (IA) ние обработваме тези данни и подготвяме нашите анализи. С рекламна цел това спомага за по-точното таргетиране на потребителите и правене на прогнози за тяхното потребление на конкретни продукти или услуги, което увеличава ефективността от разходваните от клиента средства. В допълнение към това, използваме и иновативна технология наречена Geotrapping, която позволява посредством GPS координатите на мобилните телефони, да се локират потенциални потребители и в последствие те да бъдат таргетирани.
Разполагайки с тези иновативни технологии, решихме да направим това проучване, което да предостави полезна информация на обществото в период на криза!
Информацията, за данните, които сте предоставили бе оповестена от
медия, а не от оперативния щаб или МВР, вие самите първо сте потърсили
медии, за да я оповестите, защо избрахте такъв подход при положение,
че съвсем скоро се приеха рестриктивни мерки за оповестявана на
тревожна информация. Вчера стана ясно, че има досъдебно производство
срещу двама лекари, които публично са заявили, че нямат предпазни
облекла и маски. Не ви ли притеснява, че прокуратурата може да се
активира срещу вас, че сте потърсили публичност и прозрачност?
Оповестяването на данните от анализа беше в координация с информирането на властите.
Не бих определила анализа като тревожен, а по-скоро като информативен, в полза на обществото и неговата безопасност. В тези времена, сме на мнение, че всяка допълнителна информация би могла да предпази и спаси много хора от зараза.
Вие сте международна компания и сигурно поддържате контакт с колегите
си в други държави, вероятно клиентите ви също имат поглед над
ситуациите в отделните страни. Какво споделят те? Как бизнесът помага
в една такава ситуация на властите?
Информацията, което имаме от нашите колеги от Полша е, че те работят с правителството и Червения кръст, подпомагайки ги с анализи, изследвания, кампании за информираност на гражданите и ред други инициативи в полза на обществото. Използвайки иновативните технологии за мобилен маркетинг могат да се правят прогнози и да се предприемат адекватни мерки навреме, с цел предотвратяването на по-сериозни последствия.
Въпросите зададе Диана Йонкова