Съветът на Европейския съюз прие спорните промени в пакета ”Мобилност”. Те бяха широко критикувани у нас, а страната ни се обяви против. За да влезе в сила, пакетът ”Макрон” трябва да бъде одобрен от евродепутатите на второ четене.
Промените предвиждат камионите да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата, на осем седмици, а самият водач - на три или четири в зависимост от работния си график. Нормалната седмична почивка е най-малко 45 часа и тя трябва да се прекарва извън кабината. Ако почивката се ползва извън дома, настаняването трябва да е за сметка на работодателя, гласят промените.
Осем страни, сред които и България, изпратиха писмо до Еврокомисията, с което поискаха той да бъде отменен. Българският премиер Бойко Борисов бе заявил, че заедно с колегите си от тези страни обмисля да заведе колективен иск срещу пакета в Съда на ЕС.
От самото начало на обсъжданията срещу пакета се обявиха още пет държави - Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния, последвани от Кипър, Малта и Естония.
През септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията.