НОВИНИ


Десислава Танева: Няма да се откажем от идеята българският производител да влезе в големите хранителни вериги

18 4355 09.04.2020
Десислава Танева: Няма да се откажем от идеята българският производител да влезе в големите хранителни вериги
Десислава Танева

Крачка назад в усилията да предоставим възможност на българският производител да има достъп до единствените токи за покупка на храна, няма да направим. Това каза по БТВ земеделският министър Десислава Танева относно искането на държавата големите търговски вериги да дадат 50 на сто от площта си за български производители.


За сега инициативата се отхвърля от мениджърите на суперите. Ето какво каза Танева: „Моята инициатива за комуникация е точно за да намерим работещия модел. Усилията продължават.  Предложили сме вариант, който няма да наруши доставката на веригите, но ще има нов регионален канал за доставка. А именно отделна площ, половината, на която определен вид стока се предлага. С такава концепция работят вериги в Италия и Франция.

 

Позицията на веригите е обида към българският производител. Трябва да постигнем целта си. Имаме 25 000 производители на плодове и зеленчуци. Те реализираха стоката си по ресторанти. Сега няма кой да убеди нашият клиент, че по-свеж продукт няма как да се намери освен от полето, което на 5 км. Има цитруси, които не се произвеждат тук. Става дума за директен контакт с нашите производители. Във Франция веригите доброволно го направиха. На практика помагаш на общността, в която живееш. Значи можеш да направиш фермерски кът, но не можеш да направиш кът за домати и краставици?!

 

Защо ще се оскъпят стоките? Няма такова нещо. Потребителят ще реши какво да си купи. Обемите на зареждане ще зависи от потреблението. Важното е да има предлагане. Всеки има критерии, по които да направи своя избор. Всеки е свободен по надценките. Намаляваме щетите от икономическите последствия. защо да не погрижим за приходите на 25 000 семейства.

 

Вчера в три часа имахме видеоконферентна връзка. Искаме да направим работещ модел. Някои са го реализирали като маркетингова концепция. Важна е работещата концепция. Те поискаха да дадат 10 паркоместа до края на кризата. Всички оправдания могат да се намерят“.  


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама