След катастрофата с Милен Цветков българските политици показаха, че от дървото не виждат гората. Надпреварват се да внасят кое от кое по-екзотични предложения за вдигане на наказанията. Не си направиха труда да видят, че няма нито една издадена максимална присъда.
Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ Богдан Милчев от Института по пътна безопасност. Основният проблем е, че присъдите са условни. Преди няколко години син на прокурор, който прегази човек в София, беше с условна присъда. Всичко минава административно и с глоба, тогава защо се правят тези предложения, заяви той.
По думите му само 2% от участниците в тежките катастрофи са употребили алкохол, наркотици или са неправоспособни. А 70 човека всяка година загиват, защото напускат пътното платно – не виждат маркировката или заради нещо друго, посочи той.
Ние от пет години чакаме ново законодателство, за да можем да регулираме процеса. Миналата година след тежката катастрофа в Своге беше създадена цяла агенция за пътна безопасност, която в момента я няма, на сайта ѝ няма качено нищо. В момента пътната безопасност се управлява през телевизора, подчерта експертът.