Свидетели сме на безпрецедентно развитие на българската икономика. Десетки хиляди напуснат София, за да търсят работа в провинцията. Преди беше обратната тенденция. Това каза шефът на Института за пътна безопасност Богдан Милчев по бТВ по повод трафика от столицата по време на празниците.
Ако трябва да говорим сериозно, хората са тръгнали по родните си места. Буквално за 24 часа бе създадено законодателство за извънредното положение и то беше приложена адекватно. Но такова законодателство на можем да приложим в сферата на пътната безопасност. Катастрофи ще има, но целта е те да не са тежки. Има чувство ,че времето сега не е използвано адекватно от институциите да се използват, така че да няма толкова жертви. Все още маркировката остава да бъде все така лоша или липсваща. Явно ще правим маркировката, след като се пусне движението. Липсата на маркировка изморява шофьорите, а това води до грешки. Ако си оправим маркировката, всяка година ще има 30 жертви по-малко. Защо за 10 години отсечката преди Стара Загора не се оправя? Обръщам се към АПИ, ако няма средства, да се създаде друга организация на движението, например едната лента да е по-голяма, а другата по-малка. Има такава практика.