НОВИНИ


Цветелина Пенкова с предложение до ЕК за конкретни общоевропейски мерки за защита на потребителите при отварянето на заведенията и ресторантите

1 4754 21.05.2020
Цветелина Пенкова с предложение до ЕК за конкретни общоевропейски мерки за защита на потребителите при отварянето на заведенията и ресторантите

Цветелина Пенкова изпрати писмо с предложения за конкретни общоевропейски мерки за защита на потребителите, при отваряне на заведенията и ресторантите в условия на пандемия до председателя на Европейската комисия - г-жа Урсула Фон дер Лайен и до Комисаря по вътрешен пазар и услуги - г-н Тиери Бретон.


Като член на Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите в Европейския парламент, г-жа Пенкова обърна специално внимание на този въпрос. След дългия период на социална изолация, хората имат нужда да излязат навън, на въздух. Това е разбираемо. Въпросът е, че те трябва да продължат да съблюдават определени предпазни мерки – да избягват близкия контакт, да носят маска, да спазват основните хигиенни препоръки. 


„Качеството и изискванията на предлаганите услуги трябва да останат високи. Продуктите и услуги, които се предлагат на пазара, трябва да продължат да отговарят на действащите стандарти. Предвид очертаващия се спад в покупателната способност се очаква най-силно засегнатите групи от населението в резултат на икономическата криза да бъдат изложени на допълнителен здравословен риск - насочвайки се към нискокачествена продукция и услуги. Защитата на потребителите остава основен приоритет за цялата европейска общност.


С отварянето на ресторантите и заведенията е редно да има общи правила. Важно е търсенето на оптималния позитивен баланс между атмосферата и настроението в заведенията и новите изисквания и практики, наложени от пандемията COVID-19.“  


Писмото съдържа списък с мерки и препоръки, които са приложими в общо-европейски план за целия сектор. Например, организиране на информационна зона на входа на заведението, която да напомня да се спазва дистанция; регулярни обучения за персонала; носенето на предпазни средства от персонала; опашки за изчакване извън зоната за хранене; хартиени салфетки, а не текстилни; редовно почистване на всички помещения в заведенията със съответните дезинфектанти и т.н. 


„Нормално и разбираемо е европейските потребители да могат да търсят и ползват услугите на ресторантьорския бранш, без да се притесняват за своето здраве“, казва Цветелина Пенкова. „Въпреки, че ЕС няма директни правомощия в тази сфера, този сектор трябва да бъде насърчаван и подпомаган.  Само в България в него са ангажирани близо половин милион души.“


Европейската комисия вече прие препоръки за координирани действия от страна на държавите членки във връзка с възстановяване на икономиките, свободното движение на хора и осигуряването на условия за провеждане на туристическия сезон. Препоръки относно унифицирани правила в ресторантьорския сектор, които да обезпечат, както възстановяването на сектора, така и сигурността на потребителите, все още няма. 


„Ресторантьорският бранш върви ръка за ръка, както със свободното движение на гражданите на ЕС, така и със секторите хотелиерство и туризъм. Считам, че единният подход на ЕС ще даде сигурност и ще възвърне доверието на потребителите. А това директно ще подпомогне сектора за неговото по-бързо възстановяване и ще гарантира запазването на работните места на хората, ангажирани в бранша“, обясни още Пенкова.


.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама