КЕВР не установи нарушения в сметките на “Топлофикация София” ЕАД. Според регулатора няма проблем при изчисленията за месец март. Проверката дойде, след поредица от жалби от страна на потребителите заради високите сметки за топлинна енергия.
През март фактурираната на клиентите топлинна енергия е била с около 12% повече от реално доставената в абонатните станции, заради което и сметките на потребителите са били по-високи. Според КЕВР това не е нарушение, тъй като по този начин се цели да бъдат облекчени сметките на клиентите през най-студените месеци. Този подход се прилага всеки отоплителен сезон въз основа на методиката за дялово разпределение на топлинна енергия в сградите-етажна собственост.
“Некоректно и непълно изнасяне и тълкуване на факти и обстоятелства са допринесли в общественото пространство да възникне напрежение”, посочват в заклютиелния си доклад от КЕВР.
Енергийният регулатор е задължил дружеството да даде на потребителите пълна информация за изминалия отоплителен сезон.
Това не е първата проверка на дружеството. Преди няколко дни КЕВР разпореди на “Топлофикация София” ЕАД да даде и пълна информация за необходимостта от ремонта на мрежата, който ще остави без вода четири столични квартала. Припомняме, че заради първоначално обявените срокове избухна скандал, а причината бе, че дейностите по мрежата щяха да продължат 60 дни. След гражданско недоволство и намеса на омбудсмана Диана Ковачева в крайна сметка срокът бе намален с 20 дни.