След като приватизира държавата, той посяга и към основния ни закон - конституцията. Това съм аз, казва днес Борисов по подобие на Краля Слънце. Това не само е сблъсък на два тайминга, а на два века. Джипът на премиера символизира ХХ век, а интернет протеста - XXI век. Изключително важно е българското общество да разбере къде се намира - в епохата на джиповете или в епохата на глобалната мрежа.
Това казва проф.Ана Кръства в интервю за Банкеръ.
Миш-маш на политическия тайминг, това демонстрира днешната политическа сцена. Абсолютна неспособност и нежелание на ГЕРБ да разбере тайминга на гражданството и протеста, с предлагането на съвършено различен тайминг, категорична е тя.
Протестиращите искат оставка днес и сега, иска забързване на политическия часовник. Борисов го превежда като забързване на нова конституция. Този миш-маш е ярка илюстрация на окончателния развод между премиера и народа.
Отговор дава социологията: 62% от българите подкрепят протестите, 68% не се доверяват на министър-председателя. Критична маса от нашето общество узря да види политиката през очите на днешните млади. Записи и свидетелства за мутренското управление на държавата сме чували много пъти, но до днес те - някак тефлоново - щадяха имиджа на премиера. Един от младежите на протеста дефинира краят на "тази" епоха, като заяви: за нас мутрите, олигарсите и корумпираните политици не са герои, ние се отнасяме към тях с погнуса или с насмешка, обяснява професорът.
През 90-те години на миналия век беше точно обратното - младите искаха да са като силоваците и „преуспяващите бизнесмени с екзотични прякори“.
Ето това отрича днешният протест - моделът „Някои създават правилата, ние ги нарушаваме“, според който правилата са за т. нар. обикновени хора, защото ние сме правилата и останалите трябва да се страхуват от нас. Тази героизация дойде с чалга културата и ще си отиде с нея, смята Кръстева.