НОВИНИ


Образование в условия на COVID-19: Противоепидемичните мерки и детската психика

4 4672 15.09.2020
Образование в условия на COVID-19: Противоепидемичните мерки и детската психика

При противоепидемични мерки започва новата учебна година днес. Само няколко випуска ще чуят първия звънец в дворовете на учебните заведения у нас. Междувременно стана ясно, че се очаква между 300-400 деца да започнат учебната година дистанционно по искане на техните родители.


Какви поражения обаче ще имат мерките срещу разпространението на коронавируса върху психиката на децата?

 

“Самата дума „изолатор“ буди изключително голяма тревожност не само у децата, но и у възрастните. Аз смятам, че тя е крайно неподходяща“, посочи пред БНР училищният психолог Гергана Крумова.

 

По-подходяща е определението “зона за изчакване”, която щади детската психика, заявиха още психолози.

 

"Разбира се, това да се срещнем лице в лице, да се усмихнем, да разпознаем емоцията, която носи другият, е изключително важна. Но когато на децата, на учениците се обясни защо е необходимо да се носят маски – че то предпазва най-вече техните учители и техните родители, мисля, че това не би имало последствия върху психиката на децата“, коментира  още Крумова.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама