Да се сложи край на практиката в „12 без 5“ да се предлагат решения – кръпки по важни теми, като градския транспорт, които касаят стотици хиляди софиянци. Това заяви лидерът на БСП – София и председател на групата на социалистите Калоян Паргов по повод внесения от ГЕРБ и ВМРО доклад за оптимизиране транспортната схема на градския транспорт поради въвеждане в експлоатация на първия участък от третия лъч на метрото и продължаващата епидемиологична обстановка. В него са заложени допълнителни 600 000 лева на година за частния оператор на 16 линии от градския транспорт „МТК гроуп“.
Паргов, от името на групата на БСП, предложи гласуването да бъде отложено, но управляващото мнозинство отхвърли искането на социалистите.
„За мен бе изненадващо, че такъв важен доклад бе внесен в последния момент и обсъждан едва два часа и половина. Групата на БСП, в различните мандати на Столичния общински съвет, последователно е поставяла въпроса за постоянно следене и анализиране на транспортната схема на града. Да не бъдат решавани „на парче“ възникналите въпроси и проблеми, а да се подхожда цялостно и комплексно“, категоричен бе той и допълни, че е необходимо внимателно да се планират и преценяват подобни доклади на база пълния обем информация.
„Искам да напомня, че случаят с „МТК гроуп“ е казус, по който се дебатира повече от 10 години. Той касае управлението на няколко кмета – и на Софиянски, и на Бойко Борисов, и на Йорданка Фандъкова. Става въпрос за решаването на транспортните проблеми, свързани с недостига на нови превозни средства, които Столична община дълго време не можеше да си позволи“, посочи Калоян Паргов.
Той обясни, че по време на заседанието на Комисията по транспорт е имало предложения за отлагане на доклада и неговото детайлно обсъждане, предвид факта, че работната група, разглеждаща претенциите на „МТК гроуп“, не е заседавала редовно.
„Считам, че беше целесъобразно да отложим днес гледането на този доклад. Транспортната комисия, както и работната група под председателството на г-н Прошко Прошков, в кратки срокове да извършат нужния обем от работа за постигане на необходимия баланс между обществения интерес и претенциите на частния оператор. И не на последно място - Комисията по транспорт, заедно с експертите към нея, да започне детайлно и всеобхватно обсъждане на промяна в транспортната схема на града, с оглед по-добрата оптимизация“, аргументира се председателят на БСП – София.
„Омръзна ни този Ваш почин „Дайте да дадем в последния момент“, обърна се Калоян Паргов към ГЕРБ - Ако трябва до 1-ви октомври денонощно ще заседаваме и работим, така че да изчистим всички спорни въпроси. Това е наше задължение като общински съветници“.