Парите за ремонт и строителство на пътища не трябва да се харчат на парче, а при ясен план за действие след експертна оценка на риска. 50% от маркировката у нас не отговаря на нормативните изисквания. Премиерът Борисов обеща, че ще оправи тази маркировка, след като тръгне тол системата – няколко месеца по-късно няма нота в тази посока.
Това заяви пред bTV Богдан Милчев, експерт по пътна безопасност.
Анализ трябва да бъде направен от Държавната агенция по пътна безопасност. От година и няколко месеца обаче въпросната агенция не е започнала нито крачка в тази посока.
“50% от маркировката у нас не отговаря на нормативните изисквания. 50 млн. лв. трябват, по оценка на АПИ, да се оправи маркировката на пътища Първи клас и магистрали. Премиерът Борисов обеща, че ще оправи тази маркировка, след като тръгне тол системата – няколко месеца по-късно няма нота в тази посока“, коментира Милчев.
Относно предлаганите промени при автошколите, експертът заяви, това са само административни тежести, които няма да подобрят обучението на кандидат-шофьорите.