Независимо от усложнената епидемична, ремонтите на Републиканската пътна мрежа вървят по график.
Това обяви пред бТВ шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски. Той даде обстойна информация за ремонтите по няколко ключови обекта в страната
По думите му Северната дъга в района на Нови Искър ще е готова до края на ноември, а през 2021 г. ще бъде открита новата отсечка на Южната дъга.
Първите 12 км от ремонта в участъка от пътен възел Белозем до Оризово ще бъдат напълно завършени през следващата седмица, като дори ще бъде положена маркировка. След това предстои да започне рехабилитацията на трасето в обратната посока, към столицата.
„Още в началото заявихме, че започваме поетапно и освен 12-е км, които ще започнем да ремонтираме в посока София, започваме и още един ремонт – от 198 до 200 км в посока Бургас, защото той е най-компрометиран“, обясни Терзийски.
Той заяви, че целта е ремонтите да бъдат приключени преди зимата, за да не се затруднява движението. Шефът на АПИ посочи, че при Стара Загора ще се наложи рехабилитация на основата на пътя, защото тя е компрометирана и причинява неравности по асфалта. В този участък ще бъде ремонтирана и отводнителната система.
Терзийски обясни че, обследването на компрометирания път е направено през 2019 г., когато гаранцията на пътя вече е била изтекла. През 2018 г. в участък от 40 км на АМ „Тракия“ край Стара Загора максималната допустима скорост беше намалена на 90 км/ч заради неравности. Според шефа на Пътната агенция, в гаранционния срок реалният проблем не е бил установен, а фирмата изпълнител се е грижела за необходимите ремонти.
Според него не може да се сравнява сумата, дадена за изграждането на участъка с тази за ремонта, която е в пъти по-висока, защото времената са други.
Строителството на Южната дъга в столицата върви по план, като се очаква през 2021 г. да бъде открита новата отсечка – от ж.к. „Младост“ до АМ „Тракия“. Намеренията са през следващия месец, 6 месеца предсрочно, да бъде открит и участъкът от Драгоман до бул. „Сливница“ от АМ „Европа“.
„И строителят, и ние излязохме със становище, че се строи по проект и няма никаква опасност от компрометиране“, добави Терзийски.
По думите му първите 3,8 км от Северната дъга в района на Нови Искър ще бъдат готови до края на ноември. Плановете са през 2021 г. да бъдат завършени още 17 км от трасето – от Северната тангента до бул. „Ботевградско шосе“.
Отсечката край Своге, където 20 души загубиха живота си след катастрофа през 2018 г., е в добро състояние, въпреки че се използва от обходен маршрут и от там минават тежкотоварни автомобили. Това увери Терзийски и допълни, че ако пътните ограничения се спазват, няма вероятност да станат нови инциденти.